«Παράλληλα, από τον Οκτώβριο της περασμένης χρονιάς, είχαμε προβεί σε ένα άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως είναι η Γαλλία και οι χώρες της Μέσης Ανατολής, το οποίο μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου είχε αποδώσει αύξηση στις κρατήσεις. Δημιουργήθηκε μια δυναμική, της οποίας τα αποτελέσματα θα δούμε την επόμενη χρονιά-ένα σημαντικό ποσοστό των κρατήσεων μετατέθηκαν για το 2021 και οπωσδήποτε η καλή επιδημιολογική εικόνα του νησιού συνεπικουρεί ως ευνοϊκός παράγοντας.
Με το δεδομένο, επίσης, ότι δουλεύουμε πολύ με τους λεγόμενους repeaters, επισκέπτες που έχουν αγαπήσει τη Σκιάθο και θέλουν να επιστρέφουν σε αυτή για τις διακοπές τους, έχουμε θέσει ως νέο στόχο την προσέγγιση άλλων κατηγοριών ταξιδιωτών, όπως είναι οι millennials: πρόκειται για νέους ανθρώπους που λειτουργούν ως διαμορφωτές κοινής γνώμης και διαθέτουν αγοραστική δύναμη πάνω από τον μέσο όρο». Και μπορεί η πολυφωτογραφημένη ακτογραμμή του νησιού με τις 64 υπέροχες παραλίες να το κάνει να ξεχωρίζει στις προτιμήσεις των Ελλήνων και των ξένων επισκεπτών που επιλέγουν προορισμό διακοπών με κριτήριο το δίπτυχο «ήλιος-θάλασσα», όμως σύμφωνα με τον κ. Μαθηνό έμφαση δίνεται πλέον στην προώθηση και άλλων μορφών τουρισμού.
Σε αυτές συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός (η Σκιάθος διαθέτει 66 εκκλησίες), ο θαλάσσιος τουρισμός (σχολές θαλάσσιων σπορ λειτουργούν σε 16 οργανωμένες παραλίες), ο γαστρονομικός τουρισμός (φέτος αναμένονται τα εγκαίνια του πρώτου οινοποιείου, που θα παράγει κρασιά από ντόπια κλήματα), ο περιπατητικός-περιηγητικός τουρισμός (200 χλμ. διαδρομών και 28 χαρτογραφημένα μονοπάτια) και ο αθλητικός-προπονητικός τουρισμός, που συνδυαστικά θα μπορούσαν να ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν του νησιού και να παρατείνουν τη σεζόν του. Γιατί όμως η Σκιάθος υπήρξε ένα από τα success stories του ελληνικού καλοκαιριού της πανδημίας;
«Ήδη από τον Μάιο αναπτύξαμε στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς: την Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τον ΕΟΔΥ, το Κέντρο Υγείας του νησιού. Έτσι, παρότι είχαμε αφίξεις από το εξωτερικό και καλή κίνηση από τον εσωτερικό τουρισμό, είχαμε μόλις τέσσερα επιβεβαιωμένα κρούσματα όλο το καλοκαίρι. Κατά συνέπεια, δεν χρειάστηκε να επιβληθούν τοπικά lockdowns που θα μείωναν τις τουριστικές εισροές», επισημαίνει ο δήμαρχος Σκιάθου, Θοδωρής Τζούμας.
«Το Κέντρο Υγείας εξοπλίστηκε με κάψουλα αρνητικής πίεσης, αλλά και με μοριακό αναλυτή, γεγονός που μας επέτρεψε να κάνουμε εδώ τεστ. Ο δήμος κάλυψε τη φιλοξενία ιατρών και νοσηλευτών, με αποτέλεσμα το Κέντρο Υγείας να στελεχωθεί περισσότερο από ποτέ στην ιστορία του. Συνεργαστήκαμε εξαιρετικά, σε βαθμό που ξεπερνούσε τα όρια των υποχρεώσεών τους, με τους έξι στρατιωτικούς ιατρούς που είχαν αναλάβει την επιδημιολογική επιτήρηση και τον έλεγχο των επιβατών του αεροδρομίου. Θέσαμε σε λειτουργία κινητή μονάδα υγείας, με αποτέλεσμα να έχουμε τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε 30 τεστ ημερησίως σε ομάδες εργαζομένων που εκτίθενται σε μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Ήμασταν ένας από τους τρεις δήμους της χώρας, μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, που συμμετείχε στο πρωτοποριακό ευρωπαϊκό πρόγραμμα Sewers4COVID, το οποίο ανιχνεύει την παρουσία του SARS-CoV-2 στα λύματα.
Εντοπίζοντας τον ιό σε περιοχές εντός αστικού ιστού, δίνει στις αρχές ένα εργαλείο για την εφαρμογή μέτρων προστασίας του πληθυσμού. Φροντίσαμε επίσης για τη σωστή ενημέρωση των ανθρώπων του τουρισμού-επιχειρηματιών και εργαζομένων. Και, βέβαια, καταφέραμε να στείλουμε το μήνυμα πως η Σκιάθος είναι ασφαλής προορισμός μέσα από τις καμπάνιες που διενεργήσαμε σε ελληνικά και ξένα ΜΜΕ. Είναι χαρακτηριστικό το ρεπορτάζ του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CBS, συνεργείο του οποίου επισκέφθηκε το νησί μας τον Ιούλιο, που περιέγραψε τη Σκιάθο ως Covid-free paradise. Προχωράμε βήμα βήμα, έχοντας δίπλα μας τους ειδικούς, ώστε να ολοκληρωθεί με ασφάλεια αυτή η τουριστική περίοδος και να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την επόμενη. Αυτό είναι το κρίσιμο στοίχημα».